خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام صادق(ع) شهرستان ابیک در جلسه رفع موانع تولید شهرستان آبیک؛

واحد‌های تولیدی شهرک کاسپین آبیک مشمول قانون معافیت از مالیات شدند 

سرهنگ صادقپور گفت: با مصوبه هیات وزیران، واحدهای تولیدی و معدنی دارای پروانه بهره برداری یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده از تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ و به بعد در ادامه مدت معافیت با احتساب تاریخ بهره برداری یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده همچنان از نرخ صفر مالیاتی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم با رعایت مقررات برخوردار می باشند.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۹۹
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
واحد‌های تولیدی شهرک کاسپین آبیک مشمول قانون معافیت از مالیات شدند 

قزوین_سرهنگ مهدی صادقپور فرمانده سپاه امام صادق (ع)شهرستان ابیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، بیان کرد: جلسه میز خدمت صنایع با هدف بررسی مشکلات و دغدغه های صنایع و رفع موانع تولید در راستای تحقق راهبرد سال با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و جمعی از صنعتگران در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد.

 

وی گفت: طی سال های اخیر، قانونی تصویب شد که طی آن، واحدهای تازه تأسیس تولیدی داخل شهرک های صنعتی خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان تهران مشمول معافیت مالیاتی می شد. باتصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنایع و معادن و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، صنایع جدید الاحداث مستقر در شهرک های صنعتی خارج از شعاع یکصد و بیست کیلومتری مرکز استان تهران به مدت ده سال مشمول معافیت های مالیاتی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن می شدند و این مصوبه از سوی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ذی ربط ابلاغ شده بود.

 

سرهنگ صادقپور اظهار کرد: در هنگام راه اندازی شهرک صنعتی کاسپین، طول مسافت آن تا تهران به صورت زمینی اندازه گیری شد و در آن هنگام فاصله شهرک کاسپین تا میدان فردوسی تهران بیش از ۱۲۳ کیلومتر بود که موجب برخورداری کارخانجات این شهرک از امتیاز معافیت مالیاتی شد اما با آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید که اخیرا وضع شده بود این مسافت هوایی مدنظر قرار داده شد و شهرک صنعتی کاسپین درون شعاع هوایی قرار گرفت و واحدهای تولیدی آن از معافیت مالیاتی محروم شده بودند.

 

فرمانده سپاه شهرستان آبیک عنوان کرد: سرمایه گذاران زیادی به دلیل معافیت مالیاتی جذب استان قزوین شده بودند که متاسفانه شهرک کاسپین شامل این قانون نبود.

 

وی افزود: امروز با جلسه میز خدمت صنایع و پیگیری های استان، سرانجام قانون معافیت مالیاتی مشمول واحد‌های صنعتی شهرک کاسپین آبیک توسط دولت فعلی تصویب شد و مشکل ۳۵ واحد تولیدی در این راستا رفع شد.

 

گفتنی است با مصوبه هیات وزیران تاکید گردید واحدهای تولیدی و معدنی دارای پروانه بهره برداری یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده از تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ و به بعد در ادامه مدت معافیت با احتساب تاریخ بهره برداری یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده همچنان از نرخ صفر مالیاتی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم با رعایت مقررات برخوردار می باشند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار